Gepubliceerd op: jul 5, 2017
AWL is voor haar klanten een betrouwbare partner met ‘commitment’ om hen globaal te volgen en te ondersteunen in de - door de veeleisende automobielindustrie - gevraagde productiecapaciteit. AWL ontwikkelt zich in een snel tempo om zo aan de groeiende vraag van haar klanten te voldoen. Heeft het bedrijf in 2013 haar vleugels uitgeslagen naar China en eind 2016 naar Mexico, nu staat zij aan de vooravond van uitbreiding naar Amerika. Voor AWL is Amerika een interessante markt vanwege de aanwezigheid van haar belangrijkste klanten en de groeiende automobielindustrie.
Direct na de zomer wordt met de bouw van de eerste machines in Amerika gestart. In Spartanburg, South Carolina is een fabriekshal van 3500 m2 gehuurd met voldoende uitbreidingsmogelijkheden om de toekomstige groei op te kunnen vangen.
De aankomende maanden zal het bedrijf focussen op het uitbreiden van het team en de inrichting van het pand. Per Blohm is aangesteld als Business Unit Manager Amerika. Met zijn ervaring in automatisering, techniek en internationaal zakendoen, is hij de ideale kandidaat om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van AWL in Amerika.
Brand van ’t Hof, CEO van AWL over de nieuwe vestiging: “Dit is in lijn met de globale groeistrategie van AWL, waarbij wij onze klanten een wereldwijde standaard aanbieden met lokale service en bouw. Met name in het automobiel segment zien wij in Amerika de kansen liggen. Zowel voor onze bestaande klanten die wereldwijd produceren als voor nieuwe lokale spelers.”
Het is de bedoeling dat de nieuwe vestiging van AWL een volwaardige, zelfstandige vestiging wordt, waarin alle disciplines – waaronder engineering en assemblage – vertegenwoordigd zijn. De verwachting is dat AWL Amerika eind 2018 meer dan 50 medewerkers heeft.